مقاله
مقاله هاي عالي خواهيم داشت

گل و گياه اپارتماني، گل و گياهي است كه در داخل ساختمان و در فضاهاي داخلي مانند اطاق‌خواب، نشيمن، مطبخ و حمام استفاده مي‌شود و از نظر زيبايي‌شناسي و تزئيني براي فضاهاي داخلي بسيار مهم مي‌باشند. بيشتر گياهاني كه به عنوان گياه اپارتماني استفاده مي‌شوند، از جنس‌هايي مانند سانسوريا، فيكوس، دراكنا، كليويا، پروينه و… هستند. اين گياهان به دليل نياز كم به آفت كشي و حفظ رطوبت زياد گزينه خوبي براي استفاده در فضاهاي داخلي محسوب مي‌شوند.

 برخي از گياهان مناسب براي كاشت در داخل منازل عبارتند از: گياه عنكبوتي، گياه كاوشگر، گياه ليلي صلح، گياه فرن بوستون، گياه پوتوس طلايي، گياه مار خورشيدي، گياه دراكنا، گياه چوبي، گياه سانسوريا، گياه زيتون و گياه آلوئه ورا. اين گياهان مي‌توانند به عنوان يك دكوراسيون زيبا و همچنين به عنوان يك منبع اكسيژن در داخل منزل شما استفاده شوند.

چگونه مي‌توانم گياهان مناسب براي منزل خود پيدا كرد؟
براي نگهداري گياهان مناسب براي كاشت در داخل منازل، بايد به موارد زير توجه كنيد:

  • آبياري گياهان: براي نگهداري گياهان، بايد آنها را به ميزان كافي آبياري كنيد. براي هر گياه، ميزان آبياري متفاوت است. براي مثال، برخي گياهان بيشتر نياز به آب دارند و برخي ديگر كمتر. براي برخي گياهان، بهتر است خاك آنها هميشه مرطوب باشد، در حالي كه براي برخي ديگر، بهتر است خاك آنها بين دو آبياري خشك شود.
  • نور مناسب: برخي گياهان بيشتر نياز به نور دارند و برخي ديگر كمتر. براي برخي گياهان، بهتر است در نزديكي پنجره قرار گيرند، در حالي كه براي برخي ديگر، بهتر است در محيطي كم نور قرار گيرند.
  • رطوبت مناسب: برخي گياهان بيشتر نياز به رطوبت دارند و برخي ديگر كمتر. براي برخي گياهان، بهتر است در محيطي با رطوبت بالا قرار گيرند، در حالي كه براي برخي ديگر، رطوبت محيط مهم نيست.
  • خاك مناسب: خاك مناسب براي گياهان، بايد داراي مواد مغذي كافي باشد. براي برخي گياهان، بهتر است خاك آنها داراي مواد آلي باشد، در حالي كه براي برخي ديگر، خاك آنها بايد داراي مواد معدني باشد.
  • تغذيه گياهان: براي نگهداري گياهان، بايد آنها را به مواد مغذي كافي تامين كنيد. براي برخي گياهان، بهتر است از كودهاي آلي استفاده شود، در حالي كه براي برخي ديگر، بهتر است از كودهاي معدني استفاده شود.
  • تغيير شكل گياهان: براي نگهداري گياهان، بايد آنها را به صورت مناسب تغيير شكل دهيد.

 

انواع گل و گياه اپارتماني چيست؟

گل و گياه اپارتماني بسياري هستند كه براي تزئين فضاهاي داخلي ساختمان استفاده مي‌شوند. در زير به برخي از محبوب‌ترين گل و گياه اپارتماني اشاره مي‌شود:

1- سانسوريا (Sansevieria) - نام ديگر آن زنبق دم خوار است
2- فيكوس (Ficus)
3- كليويا (Clivia)
4- دراكنا (Dracaena)
5- پتونيا (Petunia)
6- پروينه (Pothos)
7- كوه آفتابي (Succulents)
8- خرشيدي (Peace Lily)
9- كاكتوس (Cactus)
10-آلوئه‌ورا (Aloe Vera)
11-زرشك معمولي (Berberis vulgaris)

اين گياهان براي زيبايي محيط و تصفيه هواي درون منزلها بسيار مفيد واقع مي شوند. اما به عنوان يك گلدان دار نياز دارند كه برخي موارد آنها شامل نيازهاي خاصي مانند فواصل زماني آبياري، نور و شرايط حرارتي خاص هستند.

 

 

 چگونه مي‌توانم گياهان خانگي را از آفت‌ها و بيماري‌ها محافظت كنم؟
براي محافظت از گياهان خانگي در برابر آفت‌ها و بيماري‌ها، بايد به موارد زير توجه كنيد:
بررسي منظم گياهان: براي جلوگيري از شيوع آفت‌ها و بيماري‌ها، بايد گياهان خانگي را به صورت منظم بررسي كنيد. در صورت شناسايي آفت‌ها و بيماري‌ها، بايد گياه را به صورت جداگانه قرار دهيد.
آبياري مناسب: براي جلوگيري از شيوع آفت‌ها و بيماري‌ها، بايد گياهان را به ميزان كافي آبياري كنيد. براي برخي گياهان، بهتر است خاك آنها هميشه مرطوب باشد، در حالي كه براي برخي ديگر، بهتر است خاك آنها بين دو آبياري خشك شود.
استفاده از كود: براي جلوگيري از شيوع آفت‌ها و بيماري‌ها، بايد گياهان را به مواد مغذي كافي تامين كنيد. براي برخي گياهان، بهتر است از كودهاي آلي استفاده شود، در حالي كه براي برخي ديگر، بهتر است از كودهاي معدني استفاده شود.
استفاده از محصولات شيميايي: براي جلوگيري از شيوع آفت‌ها و بيماري‌ها، مي‌توانيد از محصولات شيميايي مانند اسپري‌هاي ضد آفت‌ها و بيماري‌ها استفاده كنيد. در صورت استفاده از اين محصولات، بايد به دستورالعمل‌هاي استفاده آنها دقت كنيد.
استفاده از روش‌هاي طبيعي: براي جلوگيري از شيوع آفت‌ها و بيماري‌ها، مي‌توانيد از روش‌هاي طبيعي مانند استفاده از آب و صابون يا روغن‌هاي طبيعي استفاده كنيد.
 
 

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: موفقيت
[ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۵۸:۳۴ ] [ مقاله نويس ] [ نظرات (0) ]

هر صنعت فني، از سنگ تراشي گرفته تا لوله كشي، به شدت به ابزارهايي متكي است كه مي توانند اندازه گيري هاي دقيق را توليد كنند. اما فراتر از آن، ابزارهاي اندازه‌گيري روشي قابل اعتماد براي بررسي و مستندسازي جهان اطراف ما ارائه مي‌دهند و به ما امكان مي‌دهند به دانشجويان و متخصصان آينده به طور مؤثرتري آموزش دهيم.

ابزارهاي اندازه گيري تجهيزات لازم براي تعيين كميت هاي فيزيكي هستند. اندازه‌گيري عبارت است از جمع‌آوري و مقايسه كميت‌هاي اقلام خاص در حوزه‌هايي مانند فيزيك، تضمين كيفيت و مهندسي. اندازه‌گيري عددي را ارائه مي‌كند كه با آيتم مورد مطالعه و همچنين واحد اندازه‌گيري مرجع مرتبط است. مكانيسم‌هايي كه اين روابط عددي به دست مي‌آيند، ابزارهاي اندازه‌گيري با روش‌هاي بي‌عيب هستند كه كاربرد آنها را توصيف مي‌كنند. خوب، در اين مقاله، من رايج ترين و مهم ترين انواع ابزار اندازه گيري را كه هر مهندس بايد تلاش كند تا داشته باشد، مورد بحث قرار خواهد داد.

مي توانيد وسيله اندازه گيري چيست را بخوانيد تا با تاريخچه، تعريف و سيستم هاي ان اشنا بشيد.

 

انواع ابزار اندازه گيري
انواع رايج ابزارهاي اندازه گيري شامل سرعت سنج، نوار اندازه گيري، دماسنج، قطب نما، زاويه سنج ديجيتال، سطوح، سطوح ليزري، ماكرومتر، مربع هاي اندازه گيري، كيلومتر شمار، فشارسنج، نقاله، خط كش، زاويه ياب، شيب سنج حباب، و كوليس مي باشد.

 

سرعت سنج
سرعت سنج را نيز مي توان در ميان انواع رايج ابزارهاي اندازه گيري براي تعيين و نمايش سرعت فوري خودرو فهرست كرد. در اوايل قرن بيستم، آنها به عنوان جايگزين در دسترس قرار گرفتند. از حدود سال 1910، اينها اغلب بر روي وسايل نقليه موتوري نصب شده و به عنوان تجهيزات استاندارد استفاده مي شوند.

مكانيسم نشان‌دهنده سرعت سرعت‌سنج توسط يك آهن‌رباي گرد كار مي‌كند كه در هر مايل حركت وسيله نقليه 1000 بار مي‌چرخد. سرعت سنج هاي ديگر وسايل نقليه نام هاي متفاوتي دارند و از استانداردهاي سنجش سرعت متفاوتي استفاده مي كنند. اين ابزارهاي اندازه گيري را مي توان در ميان تجهيزات اندازه گيري دقيق طبقه بندي كرد.

 

نوار اندازه گيري
متر نواري يك خط كش همه كاره است كه مي توان آن را به هر شكلي تا كرد و براي اندازه گيري طول يا عرض استفاده كرد. در ابتدايي ترين شكل خود، آنها از يك روبان پارچه اي يا پلاستيكي تشكيل شده اند كه اندازه هاي اينچ، سانتي متر و/يا ميلي متر روي آن نوشته شده است. كه

نوارهايي با طول هاي 12 فوت، 25 فوت يا 100 فوت رايج ترين هستند. شكل آن باعث مي‌شود اندازه‌گيري‌هاي طول بزرگ را در جيب خود حمل كنيد و همچنين به شما امكان اندازه‌گيري منحني‌ها و گوشه‌ها را مي‌دهد. امروزه تقريباً در همه جا يافت مي شود، حتي به صورت مينياتوري به عنوان جاكليدي يا كالاي جديد.

 

دماسنج
دماسنج ها انواع خاصي از ابزارهاي اندازه گيري هستند كه همانطور كه از نامش پيداست براي اندازه گيري دما استفاده مي شوند. براي انواع فعاليت ها مانند توليد، تحقيقات علمي و عمل پزشكي ضروري است. دماسنج ها اغلب ارزان، بادوام، دقيق و كاليبراسيون ساده هستند.

اين از دو بخش تشكيل شده است: يك سنسور دما كه با تغيير دما تغيير مي كند و راهي براي تبديل آن تغيير به يك مقدار عددي. دماسنج ها به طور گسترده در فناوري و صنعت، هواشناسي، پزشكي و تحقيقات علمي براي نظارت بر فرآيندها استفاده مي شوند.

 

قطب نما
قطب نما يك ابزار اندازه گيري بسيار مفيد است كه ممكن است براي كارهاي مختلفي مانند جبر، نقشه كشي، ناوبري و موارد ديگر استفاده شود. اگر شما يك معمار هستيد، احتمالاً از قبل با مفهوم قطب نما آشنا هستيد. به طور گسترده در فرآيندهاي كشتي سازي و نجاري استفاده مي شود.

قطب نماها معمولاً از فلز ساخته مي شوند و داراي دو "پاي" هستند كه ممكن است براي تغيير شعاع دايره ترسيم شده تنظيم شوند. قطب نما يك ابزار طراحي فني براي نوشتن دايره و كمان است. همچنين مي توان از آن به عنوان جداكننده براي جداسازي فواصل به خصوص در نقشه ها به عنوان جداكننده استفاده كرد.

 

زاويه سنج ديجيتال
اندازه‌گيري‌هاي زاويه ايجاد شده‌اند زيرا اندازه‌گيري زاويه براي كارگران بسيار مهم است و آنها داده‌هاي قابل اعتماد مي‌خواهند. اين نوع تجهيزات اندازه‌گيري، اندازه‌گيري سطوح زاويه‌اي كه به آن‌ها متصل است را آسان مي‌كنند.

زاويه سنج ديجيتال سريعتر، كاركرد آسانتر و دقيقتر از زاويه سنج آنالوگ است. اين شامل يك پايه مغناطيسي قدرتمند و همچنين تنظيمات كاليبراسيون خودكار براي ايجاد زواياي مخروطي و ميتر صحيح بر روي اره هاي برقي است. آنها نه تنها ارزان هستند، بلكه بسيار دقيق هستند.

 

تراز
تراز نوعي ابزار اندازه گيري است كه براي نشان دادن صفحه افقي استفاده مي شود. سطح يك ابزار نوري است كه يافته هاي اندازه گيري شده را با استفاده از حباب هاي هوا در يك رسانه مايع نمايش مي دهد. لوله مهر و موم شده و به صورت افقي به يك بلوك چوبي با كف صاف متصل مي شود.

لوله شيشه اي سطح شيب دار است و حركت حباب نشان دهنده تنظيم افقي است. سازهاي سطح بلندتر كه طول آنها بين دو تا شش فوت است معمولاً توسط سازندگان استفاده مي شود. كارگاه هاي ساختماني، نجاري و فلزكاري همگي از آنها استفاده مي كنند.

 

سطح ليزر
سطح ليزر يك دستگاه اندازه گيري است كه از يك پروژكتور پرتو ليزر در حال چرخش تشكيل شده است كه مي تواند روي سه پايه محكم شود. اين با توجه به دقت ابزار تراز مي شود و يك پرتو قرمز يا سبز ثابت را در يك صفحه در اطراف محورهاي افقي و/يا عمودي پخش مي كند.

انواع خاصي مي توانند فاصله بين واحد و انتهاي پرتو ليزر را اندازه گيري كنند و يك راه حل سريع و دقيق اندازه گيري فاصله محل كار را ارائه دهند. در صنايع ساخت و ساز و نقشه برداري، سطوح ليزري به طور گسترده براي برنامه هاي تسطيح و تراز كردن استفاده مي شود.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: موفقيت
[ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۲۹:۵۷ ] [ مقاله نويس ] [ نظرات (0) ]

انواع تبليغات شامل يك كمپين تبليغاتي موفق باعث انتشار اخبار در مورد محصولات و خدمات شما، جذب مشتري و ايجاد فروش مي شود. چه بخواهيد مشتريان جديد را به خريد يك محصول موجود تشويق كنيد يا يك سرويس جديد راه اندازي كنيد، گزينه هاي زيادي براي انتخاب وجود دارد.

مناسب‌ترين گزينه تبليغاتي براي كسب‌وكار شما به مخاطبان هدف شما بستگي دارد و اينكه مقرون‌به‌صرفه‌ترين راه براي دستيابي به تعداد زيادي از آنها، تا حد امكان، چيست. گزينه تبليغاتي انتخاب شده نيز بايد نشان دهنده محيط مناسب براي محصول يا خدمات شما باشد. به عنوان مثال، اگر مي دانيد كه بازار هدف شما مجله خاصي را مطالعه مي كند، بايد در آن نشريه تبليغ كنيد.

ليست زير مقدمه اي بر تاكتيك هاي تبليغاتي است كه مي توانيد از آنها استفاده كنيد. به ياد داشته باشيد، هميشه مي توانيد در تبليغات خود خلاق باشيد تا مورد توجه قرار بگيريد (در چارچوب مقررات تبليغات).

روزنامه
تبليغات در روزنامه مي تواند كسب و كار شما را به طيف وسيعي از مشتريان معرفي كند. تبليغات نمايشي در سراسر مقاله قرار مي گيرند، در حالي كه فهرست هاي طبقه بندي شده تحت عنوان موضوع در يك بخش خاص قرار دارند.

ممكن است متوجه شويد كه تركيبي از تبليغات در روزنامه ايالتي/متروپوليتن و روزنامه محلي شما بهترين نتايج را به شما مي دهد.

 

مجله
تبليغات در يك مجله تخصصي مي تواند به سرعت و به راحتي به بازار هدف شما برسد. خوانندگان (مشتريان بالقوه شما) تمايل دارند مجلات را در اوقات فراغت خود بخوانند و آنها را براي مدت طولاني تري نگه دارند و به تبليغات شما فرصت هاي متعددي براي جلب توجه مي دهند. مجلات عموماً به مصرف كنندگان (بر اساس گروه هاي علاقه مند به عنوان مثال زنان) و تجارت (نوع صنعت/كسب و كار به عنوان مثال مهمان نوازي) خدمات ارائه مي دهند.

اگر محصولات شما نياز به نمايش رنگي دارند، تبليغات براق در مجله مي‌تواند ايده‌آل باشد – اگرچه معمولاً گران‌تر از تبليغات روزنامه‌ها هستند.

مجلات معمولاً به يك منطقه كوچك مانند يك شهر خاص خدمات نمي دهند. اگر بازار هدف شما تنها درصد كمي از تيراژ باشد، تبليغات ممكن است مقرون به صرفه نباشد.

 

راديو
تبليغات در راديو راهي عالي براي دستيابي به مخاطبان هدف شماست. اگر بازار هدف شما به ايستگاه خاصي گوش مي دهد، تبليغات منظم مي تواند مشتريان جديدي را جذب كند.

با اين حال، صدا محدوديت هاي خود را دارد. شنوندگان به سختي مي توانند آنچه را شنيده اند به خاطر بسپارند و گاهي اوقات تأثير تبليغات راديويي از بين مي رود. بهترين راه براي غلبه بر اين موضوع تكرار مرتب پيام خود است – كه هزينه هاي شما را به ميزان قابل توجهي افزايش مي دهد. اگر نمي توانيد به طور منظم تبليغات خود را پخش كنيد، ممكن است متوجه شويد كه تبليغات راديويي نتايج قوي ايجاد نمي كند.

 

تلويزيون
تلويزيون دسترسي گسترده اي دارد و اگر به يك بازار بزرگ در يك منطقه بزرگ پاسخ دهيد، تبليغات از اين طريق ايده آل است. تبليغات تلويزيوني از مزيت ديد، صدا، حركت و رنگ برخوردار است تا مشتري را ترغيب به خريد از شما كند. اگر بخواهيد نشان دهيد كه محصول يا خدمات شما چگونه كار مي كند، آنها به ويژه مفيد هستند.

توليد يك آگهي تلويزيوني و سپس خريد يك جايگاه تبليغاتي معمولاً گران است. تبليغات به صورت واحد فروخته مي شود (مثلاً 20، 30، 60 ثانيه) و هزينه ها بر اساس موارد زير متفاوت است:

شكاف زماني
برنامه تلويزيوني
مترو يا منطقه اي
اگر مي خواهيد نقاطي را در چندين شبكه بخريد.

 

دايركتوري ها
فهرست راهنماها، كسب‌وكارها را بر اساس نام يا دسته‌بندي فهرست مي‌كنند (به عنوان مثال فهرست راهنماي تلفن صفحات زرد). مشترياني كه به دايركتوري ها مراجعه مي كنند اغلب تصميم خود را براي خريد گرفته اند - آنها فقط بايد تصميم بگيرند كه از چه كسي خريد كنند.

مزيت اصلي دايركتوري هاي آنلاين نسبت به دايركتوري هاي چاپي اين است كه اگر نام، آدرس يا شماره تلفن خود را تغيير دهيد، مي توانيد به راحتي آن را در فهرست به روز نگه داريد. همچنين مي توانيد خدمات يا اطلاعات جديدي در مورد كسب و كار خود اضافه كنيد.

اگر بازار هدف شما از دايركتوري هاي چاپي و آنلاين استفاده مي كند، ممكن است تبليغات در هر دو مفيد باشد، اگرچه دايركتوري هاي چاپي كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

فضاي باز و حمل و نقل
راه هاي زيادي براي تبليغ در خارج و در حال حركت وجود دارد. تابلوهاي تبليغاتي در فضاي باز مي توانند علائم كنار جاده يا احتكار در استاديوم هاي ورزشي باشند. تبليغات حمل و نقل مي تواند پوستر روي اتوبوس، تاكسي و دوچرخه باشد. بيلبوردهاي بزرگ مي توانند پيام شما را با تاثير زيادي برسانند. اگر همان مشتريان هر روز هنگام سفر به محل كار خود از كنار بيلبورد شما عبور مي كنند، احتمالاً شما اولين كسب و كاري هستيد كه هنگام خريد محصول به آن فكر مي كنند.

حتي بزرگترين بيلبوردها معمولاً حاوي اطلاعات محدودي هستند. در غير اين صورت، خواندن آنها ممكن است دشوار باشد. درج آدرس وب‌سايت شما، پيگيري و كسب اطلاعات بيشتر در مورد كسب و كار شما را براي مشتريان آسان مي‌كند. تبليغات در فضاي باز مي تواند بسيار گران باشد به خصوص براي مكان هاي برتر و بيلبوردهاي تبليغاتي.

 

پست مستقيم، كاتالوگ و بروشور
پست مستقيم به معناي نوشتن مستقيم به مشتريان است. هرچه ليست پستي يا منطقه توزيع دقيق تر باشد، به بازار هدف بيشتري دست خواهيد يافت. رويكرد پست مستقيم شخصي تر است، زيرا مي توانيد مخاطبان خود را انتخاب كنيد و زمان بندي را متناسب با كسب و كار خود برنامه ريزي كنيد. يك شكل مقرون به صرفه از پست مستقيم اين است كه خبرنامه ها يا آگهي هاي خود را به صورت الكترونيكي به پايگاه داده ايميل ارسال كنيد. درباره پست مستقيم بيشتر بدانيد.

كاتالوگ ها، بروشورها و بروشورها نيز مي توانند در منطقه مورد نظر شما توزيع شوند. گنجاندن بروشور با پست مستقيم شما راهي عالي براي دادن اطلاعات بيشتر در مورد محصولات و خدمات شما به مشتري علاقه مند است. درباره بازاريابي (انواع بازاريابي) بروشور با استفاده از برگه هاي صندوق نامه و جزوات بيشتر بياموزيد.

 

بازاريابي و تبليغات اينترنتي 

حضور در اينترنت مي تواند راهي مقرون به صرفه براي جذب مشتريان جديد باشد. شما مي توانيد با هزينه كم به مخاطبان جهاني دست پيدا كنيد. بسياري از مشتريان قبل از اينكه تصميم بگيرند از چه كسي خريد كنند، در مورد مشاغل آنلاين تحقيق مي كنند.

يك وب سايت خوب طراحي شده مي تواند مشتريان را براي خريد از شما ترغيب كند. راه‌هاي زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد كسب‌وكار خود را به صورت آنلاين از طريق تبليغات پولي يا براي بهبود رتبه‌بندي موتورهاي جستجو ارتقا دهيد. درباره كسب و كار آنلاين بيشتر بدانيد.

راه هاي ديگر براي تبليغ آنلاين كسب و كار شما شامل تبليغ محصولات يا خدمات شما در سايت هاي رسانه هاي اجتماعي، وبلاگ ها و موتورهاي جستجو و ساير وب سايت هايي است كه مخاطبان هدف شما از آنها بازديد مي كنند. درباره رسانه هاي اجتماعي بيشتر بدانيد.

 

https://www.business.qld.gov.au/running-business/marketing-sales/marketing-promotion/advertising/types

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: موفقيت
[ ۵ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۴۷:۵۳ ] [ مقاله نويس ] [ نظرات (0) ]

چرا بايد موفق شويم 

چرا بايد خوشبخت شويم

چرا بايد از زندگي لذت ببريم

خوشبختي و موفقيت وابسته به هم هستند ولي شرايط آن ها باهم تفاوت داشته و اگر بخواهيم خوشبختي را معني كنيم بايد بگم كه خوشبختي يعني رضايت دروني و احساس شادي از آن چيزهايي كه فعلا در اختيار داريم و از آن ها استفاده مي كنيم . اين موارد مي تواند اعم از ارتباط خوب با خانواده، خرسندي از سلامتي خود، دوست داشتن خود و دنياست.

موفقيت يعني حركت و تلاش كردن در مسيري از خواسته هاي قلبي كه هنوز به آنها دست پيدا نكرده ايم و چون انسان غايت گراست هيچ موقع مسير موفقيت انتها ندارد و هرچقدر پيش برويم از حركت در مسير، خوشحال تر مي شويم و طبع ادامه دادن داغ تر از گذشته خواهد بود.

موفق بودن به چه معناست؟
در سراسر جهان ، جوانان ديدگاه هاي متفاوتي درباره موفقيت و چگونگي دستيابي به آن دارند.
براي آن ، دانش آموز كلاس 8 ، موفقيت به معناي پيشرفت تحصيلي و پايان دادن به سطح بالاي كلاس است. براي يوسف ، موفقيت به معناي فارغ التحصيلي از دبيرستان و تحصيل در دانشگاه است. Omondi معتقد است موفقيت يك شغل ثابت و درآمد پايدار است تا بتواند براي خانواده خود تأمين كند.

موفقيت براي افراد مختلف مي تواند معاني زيادي داشته باشد. براي برخي ازدواج با شخص "مناسب" ، داشتن فرزندان زيبا ، كسب ثروت يا محبوبيت است. براي ديگران به معناي شناخته شدن و قدرداني از استعدادهاي خود است ، چه در موسيقي ، هنر ، ورزش و يا زمينه ديگري.

زنان جوان اغلب در روابط و جستجوي امنيت به دنبال موفقيت هستند ، در حالي كه مردان جوان اغلب به دنبال موفقيت از طريق اهميت و تشخيص يا تأييد ديگران هستند.

 

۱۰ راز موفقيت در زندگي
راز اول : افكار خود را كنترل كنيد

بايد به اين راز موفقيت باور داشته باشيد، وگرنه روزي دچار نااميدي و شكست خواهيد شد. بايد باور داشته باشيد كه مي‌توانيد افكار خود را كنترل كنيد. شايد بگوييد كنترل افكار در دستان شما نيست و انسان‌ها در مقابل هجوم افكار منفي يا مثبت از خود اراده‌اي ندارند اما رمز موفقيت شما در اين است كه بدانيد چنين تصوري اشتباه است. شما هميشه‌ مي‌توانيد از طريق معطوف كردن توجه خود به چيزهاي ديگر، كنترل افكار خود را به‌صورت غيرمستقيم به دست بگيريد. تجربه كردن موفقيت در زندگي وابستگي زيادي به اين توانايي شما خواهد داشت.

راز دوم : شجاع باشيد
شجاعت يكي از ويژگي‌هاي اساسي و از مهم‌ترين راز‌هاي موفقيت است. تمام قبايل بدوي كشف‌شده و تمام اجتماعات متمدن انساني تمايل دارند كه به سمت انسان‌هاي شجاع روي بياورند. ترسيدن از چيزهاي موهوم و خيالي به آن‌ها اجازه مي‌دهد كه جان بگيرند و سد راه موفقيت در زندگي شوند. هيچ شخصيت بزرگي هيچ‌گاه به ترسو و بزدل بودن شناخته نشده است.

راز سوم : برنامه‌ريزي كنيد و آن را با دقت دنبال كنيد
موفقيت در زندگي را نبايد از موفقيت در عرصه‌هاي به‌ظاهر جزئي‌تر مانند موفقيت در كار يا ورزش يا موسيقي جدا كرد. همان‌طور كه براي هركدام از اين كارها نياز به برنامه و تمرين داريد، براي زندگي خود به‌صورت كلي نيز بايد برنامه‌ريزي كنيد. روز خود را سازمان‌دهي كنيد و ۲۳ ساعت شبانه‌روز را به كارهاي مختلف و از پيش مشخص‌شده اختصاص دهيد و به انجام آن‌ها متعهد بمانيد. بنابراين يكي از اصلي‌ترين رازهاي موفقيت شما اين است كه زمان خود را ارزشمند دانسته و از هدر رفتن آن جلوگيري نماييد.

راز چهارم : علايق خود را كشف كنيد
مي‌خواهيد بدانيد موفقيت يعني چه؟ به عقيده‌ي بسياري از افراد همين كه بتوانيد علايق خود را به‌خوبي بشناسيد موفقيت را تا حد بسيار زيادي تجربه كرده‌ايد زيرا اين مسئله يكي از اساسي‌ترين رازهاي موفقيت هر انساني است. بهتر است روزي چند ساعت را به ارزيابي خود اختصاص دهيد و بفهميد دست يافتن به چه چيزهايي شما را خوشحال مي‌كند. حتماً ضرورتي ندارد به دنبال يك راه يگانه و خاص براي تجربه‌ي موفقيت در زندگي باشيد.

راز پنجم : به سرمايه‌ي مالي خود توجه داشته باشيد
در مورد مسائل مالي با خودتان شفاف و بدون تعارف رفتار كنيد. اين درست است كه كسب پول زياد نشانه‌ي موفقيت در زندگي نيست بااين‌حال شما به‌عنوان يك انسان اجتماعي بايد حرفه‌ي مناسبي پيدا كنيد و بتوانيد در مقابل كاري كه انجام مي‌دهد پول دريافت كنيد. اين پول مي‌تواند به شكل يك سرمايه، امكان‌هاي مختلفي را در اختيار شما قرار دهد و پيمودن مسير به سمت اهدافتان را آسان‌تر كند. پس توصيه‌ي ما اين است كه به‌عنوان يكي از اصلي‌ترين رازهاي موفقيت، پول خود را پس‌انداز كنيد.

راز ششم : انطباق پذير باشيد
رمز موفقيت در بهينه بودن كارها اين است كه انطباق‌پذيري خود را افزايش دهيد. يك ناخداي خوب حركت قايق خود را با حركت و جهت باد تنظيم مي‌كند. هميشه در مسير تجربه‌ي موفقيت در زندگي با موانع و دشواري‌‌هايي روبه رو خواهيد شد. هنر شما اين است كه بتوانيد با انطباق‌پذيري صحيح پس از مدتي اين موانع را پشت سر بگذاريد.

راز هفتم : ورزشكار باشيد!
دليل استفاده از اين نكته اين است كه ورزشكاران بيشتر از هر حرفه‌ي ديگري تجربه‌ي شكست و يادگيري درس از آن را دارند. اين يك هنر است كه رمز موفقيت شما نيز به‌حساب مي‌آيد. زندگي توالي اشتباهاتي است كه بايد از آن‌ها عبرت گرفت تا تكرار نشوند.

راز هشتم : ثابت‌قدم باشيد

راز موفقيت بسياري از افراد شناخته شده‌ي جهان و همچنين بسياري از افراد موفق ناشناخته در همين نكته است كه نمي‌توان از ابتدا به‌صورت قطعي تشخيص داد كه چقدر شانس موفقيت وجود دارد، اما با تمرين و ثبات مي‌توان به سمت پيشرفت حركت كرد. نبوغ درواقع احساسي در درون شما است كه نمي‌گذارد كارها را نيمه‌كاره رها كنيد و شما را به سمت موفقيت در زندگي سوق مي‌دهد.

راز نهم : از آگاهي خود پيروي كنيد
چرا؟ چون آگاهي شما مسير ارتباط شما با جهان اطرافتان است و رمز موفقيت در اين است كه از اين گنجينه‌ي دانش و اطلاعات براي موفقيت در زندگي بهره ببريد. پيروي از آگاهي يعني با قوانين جهان هم مسير شويد.

راز دهم : قدرت زبان را دست‌كم نگيريد
اگر خوب دقت كنيد مردم دلايل عدم موفقيت خود را به شيوه‌ي خاصي از طريق زبان بيان مي‌كنند. براي مثال وقتي از اكثر مردم در مورد رازهاي موفقيت در زندگي سؤال پرسيده ميِ‌شود و يا زماني كه قرار است به سؤال موفقيت يعني چه پاسخ بگويند، بيشتر در قالب اسم‌ها و صفت‌ها منظور خود را بيان مي‌كنند. نوع استفاده‌ي شما از زبان تأثير مستقيمي بر افكار، رفتار و احساسات شما دارد. از طريق تغيير زيركانه‌ي زبان خود مي‌توانيد تجربه‌ي خود از اتفاقات را نيز تغيير دهيد.

 

 

منابع

https://kenyaconnection.org/youth-and-the-meaning-of-success/

https://motalesharif.com/blog/%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

https://takhasosameine.ir/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%A8%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A8%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85%D8%9F/

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: موفقيت
[ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۸:۴۹ ] [ مقاله نويس ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 6
همه : 0
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی