مقاله
مقاله هاي عالي خواهيم داشت

چرا بايد موفق شويم 

چرا بايد خوشبخت شويم

چرا بايد از زندگي لذت ببريم

خوشبختي و موفقيت وابسته به هم هستند ولي شرايط آن ها باهم تفاوت داشته و اگر بخواهيم خوشبختي را معني كنيم بايد بگم كه خوشبختي يعني رضايت دروني و احساس شادي از آن چيزهايي كه فعلا در اختيار داريم و از آن ها استفاده مي كنيم . اين موارد مي تواند اعم از ارتباط خوب با خانواده، خرسندي از سلامتي خود، دوست داشتن خود و دنياست.

موفقيت يعني حركت و تلاش كردن در مسيري از خواسته هاي قلبي كه هنوز به آنها دست پيدا نكرده ايم و چون انسان غايت گراست هيچ موقع مسير موفقيت انتها ندارد و هرچقدر پيش برويم از حركت در مسير، خوشحال تر مي شويم و طبع ادامه دادن داغ تر از گذشته خواهد بود.

موفق بودن به چه معناست؟
در سراسر جهان ، جوانان ديدگاه هاي متفاوتي درباره موفقيت و چگونگي دستيابي به آن دارند.
براي آن ، دانش آموز كلاس 8 ، موفقيت به معناي پيشرفت تحصيلي و پايان دادن به سطح بالاي كلاس است. براي يوسف ، موفقيت به معناي فارغ التحصيلي از دبيرستان و تحصيل در دانشگاه است. Omondi معتقد است موفقيت يك شغل ثابت و درآمد پايدار است تا بتواند براي خانواده خود تأمين كند.

موفقيت براي افراد مختلف مي تواند معاني زيادي داشته باشد. براي برخي ازدواج با شخص "مناسب" ، داشتن فرزندان زيبا ، كسب ثروت يا محبوبيت است. براي ديگران به معناي شناخته شدن و قدرداني از استعدادهاي خود است ، چه در موسيقي ، هنر ، ورزش و يا زمينه ديگري.

زنان جوان اغلب در روابط و جستجوي امنيت به دنبال موفقيت هستند ، در حالي كه مردان جوان اغلب به دنبال موفقيت از طريق اهميت و تشخيص يا تأييد ديگران هستند.

 

۱۰ راز موفقيت در زندگي
راز اول : افكار خود را كنترل كنيد

بايد به اين راز موفقيت باور داشته باشيد، وگرنه روزي دچار نااميدي و شكست خواهيد شد. بايد باور داشته باشيد كه مي‌توانيد افكار خود را كنترل كنيد. شايد بگوييد كنترل افكار در دستان شما نيست و انسان‌ها در مقابل هجوم افكار منفي يا مثبت از خود اراده‌اي ندارند اما رمز موفقيت شما در اين است كه بدانيد چنين تصوري اشتباه است. شما هميشه‌ مي‌توانيد از طريق معطوف كردن توجه خود به چيزهاي ديگر، كنترل افكار خود را به‌صورت غيرمستقيم به دست بگيريد. تجربه كردن موفقيت در زندگي وابستگي زيادي به اين توانايي شما خواهد داشت.

راز دوم : شجاع باشيد
شجاعت يكي از ويژگي‌هاي اساسي و از مهم‌ترين راز‌هاي موفقيت است. تمام قبايل بدوي كشف‌شده و تمام اجتماعات متمدن انساني تمايل دارند كه به سمت انسان‌هاي شجاع روي بياورند. ترسيدن از چيزهاي موهوم و خيالي به آن‌ها اجازه مي‌دهد كه جان بگيرند و سد راه موفقيت در زندگي شوند. هيچ شخصيت بزرگي هيچ‌گاه به ترسو و بزدل بودن شناخته نشده است.

راز سوم : برنامه‌ريزي كنيد و آن را با دقت دنبال كنيد
موفقيت در زندگي را نبايد از موفقيت در عرصه‌هاي به‌ظاهر جزئي‌تر مانند موفقيت در كار يا ورزش يا موسيقي جدا كرد. همان‌طور كه براي هركدام از اين كارها نياز به برنامه و تمرين داريد، براي زندگي خود به‌صورت كلي نيز بايد برنامه‌ريزي كنيد. روز خود را سازمان‌دهي كنيد و ۲۳ ساعت شبانه‌روز را به كارهاي مختلف و از پيش مشخص‌شده اختصاص دهيد و به انجام آن‌ها متعهد بمانيد. بنابراين يكي از اصلي‌ترين رازهاي موفقيت شما اين است كه زمان خود را ارزشمند دانسته و از هدر رفتن آن جلوگيري نماييد.

راز چهارم : علايق خود را كشف كنيد
مي‌خواهيد بدانيد موفقيت يعني چه؟ به عقيده‌ي بسياري از افراد همين كه بتوانيد علايق خود را به‌خوبي بشناسيد موفقيت را تا حد بسيار زيادي تجربه كرده‌ايد زيرا اين مسئله يكي از اساسي‌ترين رازهاي موفقيت هر انساني است. بهتر است روزي چند ساعت را به ارزيابي خود اختصاص دهيد و بفهميد دست يافتن به چه چيزهايي شما را خوشحال مي‌كند. حتماً ضرورتي ندارد به دنبال يك راه يگانه و خاص براي تجربه‌ي موفقيت در زندگي باشيد.

راز پنجم : به سرمايه‌ي مالي خود توجه داشته باشيد
در مورد مسائل مالي با خودتان شفاف و بدون تعارف رفتار كنيد. اين درست است كه كسب پول زياد نشانه‌ي موفقيت در زندگي نيست بااين‌حال شما به‌عنوان يك انسان اجتماعي بايد حرفه‌ي مناسبي پيدا كنيد و بتوانيد در مقابل كاري كه انجام مي‌دهد پول دريافت كنيد. اين پول مي‌تواند به شكل يك سرمايه، امكان‌هاي مختلفي را در اختيار شما قرار دهد و پيمودن مسير به سمت اهدافتان را آسان‌تر كند. پس توصيه‌ي ما اين است كه به‌عنوان يكي از اصلي‌ترين رازهاي موفقيت، پول خود را پس‌انداز كنيد.

راز ششم : انطباق پذير باشيد
رمز موفقيت در بهينه بودن كارها اين است كه انطباق‌پذيري خود را افزايش دهيد. يك ناخداي خوب حركت قايق خود را با حركت و جهت باد تنظيم مي‌كند. هميشه در مسير تجربه‌ي موفقيت در زندگي با موانع و دشواري‌‌هايي روبه رو خواهيد شد. هنر شما اين است كه بتوانيد با انطباق‌پذيري صحيح پس از مدتي اين موانع را پشت سر بگذاريد.

راز هفتم : ورزشكار باشيد!
دليل استفاده از اين نكته اين است كه ورزشكاران بيشتر از هر حرفه‌ي ديگري تجربه‌ي شكست و يادگيري درس از آن را دارند. اين يك هنر است كه رمز موفقيت شما نيز به‌حساب مي‌آيد. زندگي توالي اشتباهاتي است كه بايد از آن‌ها عبرت گرفت تا تكرار نشوند.

راز هشتم : ثابت‌قدم باشيد

راز موفقيت بسياري از افراد شناخته شده‌ي جهان و همچنين بسياري از افراد موفق ناشناخته در همين نكته است كه نمي‌توان از ابتدا به‌صورت قطعي تشخيص داد كه چقدر شانس موفقيت وجود دارد، اما با تمرين و ثبات مي‌توان به سمت پيشرفت حركت كرد. نبوغ درواقع احساسي در درون شما است كه نمي‌گذارد كارها را نيمه‌كاره رها كنيد و شما را به سمت موفقيت در زندگي سوق مي‌دهد.

راز نهم : از آگاهي خود پيروي كنيد
چرا؟ چون آگاهي شما مسير ارتباط شما با جهان اطرافتان است و رمز موفقيت در اين است كه از اين گنجينه‌ي دانش و اطلاعات براي موفقيت در زندگي بهره ببريد. پيروي از آگاهي يعني با قوانين جهان هم مسير شويد.

راز دهم : قدرت زبان را دست‌كم نگيريد
اگر خوب دقت كنيد مردم دلايل عدم موفقيت خود را به شيوه‌ي خاصي از طريق زبان بيان مي‌كنند. براي مثال وقتي از اكثر مردم در مورد رازهاي موفقيت در زندگي سؤال پرسيده ميِ‌شود و يا زماني كه قرار است به سؤال موفقيت يعني چه پاسخ بگويند، بيشتر در قالب اسم‌ها و صفت‌ها منظور خود را بيان مي‌كنند. نوع استفاده‌ي شما از زبان تأثير مستقيمي بر افكار، رفتار و احساسات شما دارد. از طريق تغيير زيركانه‌ي زبان خود مي‌توانيد تجربه‌ي خود از اتفاقات را نيز تغيير دهيد.

 

 

منابع

https://kenyaconnection.org/youth-and-the-meaning-of-success/

https://motalesharif.com/blog/%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

https://takhasosameine.ir/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%A8%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A8%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85%D8%9F/

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: موفقيت
[ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۸:۴۹ ] [ مقاله نويس ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی